fredag den 19. juli 2013

Sommerferie brunch


Hvad er bedre en sommerferie formiddag end en herlig og gennemført amerikansk inspireret morgenmad/ brunch.

Jeg har fyldt min morgenmadsbrunch med 5 forskellige ting.
- Bacon
- Pølser
- Røræg
- Amerikanske pandekager
- Dobbelte chokolade brownies

Bacon




- En pakke bacon, fordelt på bagepapir på en bradepande. Ca. 10 min. ved 200 grader i ovnen.
- Når Baconen er den ønskede farve tages de ud og lægges direkte over på noget køkkenrulle.
- På den måde suges den overskydende fedt ud og de kan blive mere sprøde.

Pølser


- Cocktail pølser skåret i kryds, så de ved stegning bliver gjort til "blæksprutter"
- Kan steges til de åbner sig op og får farve
- Eller kan bages i 1-2 min. i ovnen ved 160 grader. (til de åbner sig og får farve)

Røræg


Ingredienser: Til 2 personer

- 4 æg
- 4 spsk. mælk
- Salt og peber efter smag

Fremgangsmåde:

- Æg og mælk piskes med en gaffel.
- Laves ved ca. 5 - 6 grader i en gryde eller på en pande.


Amerikanske pandekager


Ingredienser:

- 280 g. mel
- 4 æg
- 1 tsk. vaniljesukker
- 2 tsk. bagepulver
- 4 dl. mælk

Fremgangsmåde:

- Bland alle ingredienserne sammen
- Pisk til en ensartet masse og lad det stå i 15 - 45 min. 
- Hældes ud på en pande smurt med fedtstof i den ønskede amerikansk pandekage størrelse.

Dobbelte chokolade brownies

180 grader - ca. 20 min. - tærte eller rugbrødsform

Ingredienser:

- 115 g. smør
- 115 g. chokolade
- 300 g. sukker
- 1 knivspids salt
- 1 tsk vaniljeessens (vaniljesukker kan bruges)
- 2 store æg
- 140 g. mel
- 2 spsk. kakaopulver
- 100 g. chokolade mørk/hvid efter ønske (i stykker)

Fremgangsmåde:

1. Smelt smør og chokolade over vandbad i en gryde.

2. Rør sukker, salt og vaniljeessens i chokoladeblandingen.

3. Tilsæt æggene et ad gangen.

4. Rør mel og kakao i til blandingen er jævn

5. Rør chokoladestykker i.

6. Bag til overfladen er ensartet og den næsten ikke læger.



Tophøj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar